Vzdělávání na míru. Odhalte potřeby vašich zaměstnanců pomocí rychlé analýzy

Zorganizovat vzdělávání úředníků tak, aby bylo efektivní, splňovalo požadavky ministerstev a nebylo finančně náročné – to je nesnadný úkol personalistek a personalistů na úřadech.
Během dlouholeté praxe jsme si v AQE academy ověřili, že školení zaměstnanců se dělí do několika skupin:
- školení, která jsou povinná, ale úředníci se jich nechtějí účastnit, protože to je „pořád dokola totéž“;
- témata, která úředníci vítají, ale nejsou dostatečně zastoupena v nabídce, nebo je těžké najít vhodného lektora;
- školení, která jsou považována za příliš teoretická, bez konkrétního praktického využití pro každodenní práci (ale jsou cenově dostupná);
- školení, která jsou moderní a inovativní, ale není pro ně dostatek času nebo prostoru v pracovním rozvrhu úředníků;
- školení, která úředníci rádi navštěvují, protože přinášejí nové dovednosti a možnosti růstu, ale nejsou dostatečně zohledněna v dlouhodobých plánech rozvoje úřadu;
- školení, která jsou aktuální a reflektují nové změny legislativy, ale často jsou prezentována bez dostatečné interaktivity a zapojení účastníků.
Úředníci se často hlásí na různá školení podle svých preferencí a účastní se jich online nebo za nimi vyjíždí do větších měst. Tato školení jsou finančně nejnáročnější. Pro personalisty a vedení úřadů jsou ale méně organizačně náročná a pohodlná i za cenu vysokých nákladů. Zde většinou absentují plány vzdělávání zaměstnanců a dlouhodobé cíle rozvoje.
Pro úřad výhodnější variantou je pozvat si lektora na úřad a proškolit více zaměstnanců v místě výkonu práce. Zaměstnanci nemusí nikam jezdit, výdaje jsou násobně nižší. Může se však stát, že personalisté organizují téma, které neosloví dostatečný počet zaměstnanců. Školení se pak povinně doplňuje lidmi, kteří na školení nemají čas nebo v něm nevidí přínos. Tito zaměstnanci se nám pak často svěřují s pocity, že zaměstnavatel nevnímá jejich potřeby, dostatečně si jich neváží, maří jejich čas zbytečnostmi.
Z toho důvodu nabízíme personálním oddělením pomoc v podobě analýzy vzdělávacích potřeb. Pod tímto názvem se skrývá jednoduchý online dotazník, který personalisté rozešlou mezi všechny zaměstnance úřadu. Dotazník se následně vyhodnotí a úřad získá cenná data o vzdělávacích potřebách svých zaměstnanců.
Více se dočtete v naší případové studii Analýza vzdělávacích potřeb – rychlá cesta k cenným informacím.
Irena Kratochvílová
Mohlo by vás zajímat

Poslední roky se zabýváme společně se startupem Obce v datech využitelností dat pro rozhodovací procesy. Dlouhodobě usilujeme o to, aby zejména strategické rozhodování bylo opřeno o relevantní a aktuální data.
13. 7. 2020
Zájem občanů o možnost ovlivňovat dění v jejich okolí je fenoménem poslední doby. Lidé se chtějí aktivně zapojit do rozhodování o městě, podílet se na projektech, cítí se spoluzodpovědní za místo, kde žijí a vyžadují více možností, jak se mohou na řízení města podílet.
10. 4. 2024
Nejlepších výsledků dosáhly opět obce z oblasti Prahy a okolí, které obsadily 4 z prvních 5 míst pořadí. Z ostatních regionů si velmi polepšily obce Jihomoravského kraje, pro které je dobře dostupné Brno.
13. 8. 2019
Již samotný rychlý nástup epidemie a souvisejících opatření vlády ukázal na rozdílnou úroveň připravenosti obcí na jejich digitální řízení a komunikaci s občany.
27. 3. 2020