Vzdělávání na míru. Odhalte potřeby vašich zaměstnanců pomocí rychlé analýzy

Zorganizovat vzdělávání úředníků tak, aby bylo efektivní, splňovalo požadavky ministerstev a nebylo finančně náročné – to je nesnadný úkol personalistek a personalistů na úřadech.
Během dlouholeté praxe jsme si v AQE academy ověřili, že školení zaměstnanců se dělí do několika skupin:
- školení, která jsou povinná, ale úředníci se jich nechtějí účastnit, protože to je „pořád dokola totéž“;
- témata, která úředníci vítají, ale nejsou dostatečně zastoupena v nabídce, nebo je těžké najít vhodného lektora;
- školení, která jsou považována za příliš teoretická, bez konkrétního praktického využití pro každodenní práci (ale jsou cenově dostupná);
- školení, která jsou moderní a inovativní, ale není pro ně dostatek času nebo prostoru v pracovním rozvrhu úředníků;
- školení, která úředníci rádi navštěvují, protože přinášejí nové dovednosti a možnosti růstu, ale nejsou dostatečně zohledněna v dlouhodobých plánech rozvoje úřadu;
- školení, která jsou aktuální a reflektují nové změny legislativy, ale často jsou prezentována bez dostatečné interaktivity a zapojení účastníků.
Úředníci se často hlásí na různá školení podle svých preferencí a účastní se jich online nebo za nimi vyjíždí do větších měst. Tato školení jsou finančně nejnáročnější. Pro personalisty a vedení úřadů jsou ale méně organizačně náročná a pohodlná i za cenu vysokých nákladů. Zde většinou absentují plány vzdělávání zaměstnanců a dlouhodobé cíle rozvoje.
Pro úřad výhodnější variantou je pozvat si lektora na úřad a proškolit více zaměstnanců v místě výkonu práce. Zaměstnanci nemusí nikam jezdit, výdaje jsou násobně nižší. Může se však stát, že personalisté organizují téma, které neosloví dostatečný počet zaměstnanců. Školení se pak povinně doplňuje lidmi, kteří na školení nemají čas nebo v něm nevidí přínos. Tito zaměstnanci se nám pak často svěřují s pocity, že zaměstnavatel nevnímá jejich potřeby, dostatečně si jich neváží, maří jejich čas zbytečnostmi.
Z toho důvodu nabízíme personálním oddělením pomoc v podobě analýzy vzdělávacích potřeb. Pod tímto názvem se skrývá jednoduchý online dotazník, který personalisté rozešlou mezi všechny zaměstnance úřadu. Dotazník se následně vyhodnotí a úřad získá cenná data o vzdělávacích potřebách svých zaměstnanců.
Více se dočtete v naší případové studii Analýza vzdělávacích potřeb – rychlá cesta k cenným informacím.
Irena Kratochvílová
Mohlo by vás zajímat

Rozvoj transferu znalostí (VaV aktivit) mezi podnikovou a akademickou sférou
s cílem podpořit a urychlit inovační procesy v podnicích.

Jako každý rok, i počátkem roku 2024 bilancujeme, co se nám ve městech podařilo nastartovat za nové projekty, jaká témata byla diskutována a co očekáváme, že bude prioritou v roce letošním.
27. 1. 2024
Aktuální kritická situace klade na samosprávy zvýšené nároky co do zajištění veškerých opatření souvisejících s nouzovým stavem, ale i co do komunikace s občany.
24. 3. 2020
Výzva podporuje rozvoj technické infrastruktury obcí, zahrnující výstavbu vodovodů, kanalizací, komunikací, plynových, elektrických a internetových přípojek. Jejím cílem je připravit stavební pozemky s potřebnými sítěmi a tím usnadnit následnou výstavbu bytových a rodinných domů.
7. 2. 2025