Vzdělávání na míru. Odhalte potřeby vašich zaměstnanců pomocí rychlé analýzy

Zorganizovat vzdělávání úředníků tak, aby bylo efektivní, splňovalo požadavky ministerstev a nebylo finančně náročné – to je nesnadný úkol personalistek a personalistů na úřadech.
Během dlouholeté praxe jsme si v AQE academy ověřili, že školení zaměstnanců se dělí do několika skupin:
- školení, která jsou povinná, ale úředníci se jich nechtějí účastnit, protože to je „pořád dokola totéž“;
- témata, která úředníci vítají, ale nejsou dostatečně zastoupena v nabídce, nebo je těžké najít vhodného lektora;
- školení, která jsou považována za příliš teoretická, bez konkrétního praktického využití pro každodenní práci (ale jsou cenově dostupná);
- školení, která jsou moderní a inovativní, ale není pro ně dostatek času nebo prostoru v pracovním rozvrhu úředníků;
- školení, která úředníci rádi navštěvují, protože přinášejí nové dovednosti a možnosti růstu, ale nejsou dostatečně zohledněna v dlouhodobých plánech rozvoje úřadu;
- školení, která jsou aktuální a reflektují nové změny legislativy, ale často jsou prezentována bez dostatečné interaktivity a zapojení účastníků.
Úředníci se často hlásí na různá školení podle svých preferencí a účastní se jich online nebo za nimi vyjíždí do větších měst. Tato školení jsou finančně nejnáročnější. Pro personalisty a vedení úřadů jsou ale méně organizačně náročná a pohodlná i za cenu vysokých nákladů. Zde většinou absentují plány vzdělávání zaměstnanců a dlouhodobé cíle rozvoje.
Pro úřad výhodnější variantou je pozvat si lektora na úřad a proškolit více zaměstnanců v místě výkonu práce. Zaměstnanci nemusí nikam jezdit, výdaje jsou násobně nižší. Může se však stát, že personalisté organizují téma, které neosloví dostatečný počet zaměstnanců. Školení se pak povinně doplňuje lidmi, kteří na školení nemají čas nebo v něm nevidí přínos. Tito zaměstnanci se nám pak často svěřují s pocity, že zaměstnavatel nevnímá jejich potřeby, dostatečně si jich neváží, maří jejich čas zbytečnostmi.
Z toho důvodu nabízíme personálním oddělením pomoc v podobě analýzy vzdělávacích potřeb. Pod tímto názvem se skrývá jednoduchý online dotazník, který personalisté rozešlou mezi všechny zaměstnance úřadu. Dotazník se následně vyhodnotí a úřad získá cenná data o vzdělávacích potřebách svých zaměstnanců.
Více se dočtete v naší případové studii Analýza vzdělávacích potřeb – rychlá cesta k cenným informacím.
Irena Kratochvílová
Mohlo by vás zajímat

Jak reagovat na krizi vyvolanou COV19? Jaké opatření a kdy přijmout? Připravili jsme krátký návod pro města, jak postupovat v těchto dobách.
22. 3. 2020
V návaznosti na aktuální trendy a situaci ve světě i v ČR v oblasti vzdělávání je vhodné začít připravovat zaměstnance na přechod od klasického prezenčního kurzu na on-line školení.
4. 12. 2020
Ke konci loňského roku jsme vyhlásili výsledky již 6. ročníku Indexu kvality života, který ve spolupráci se společností Obce v datech vyhodnocujeme. Velká mediální pozornost mě vedla k potřebě sepsat základní úvahy, které tvorbu Indexu provázejí.
4. 1. 2024
Realizace velkých investičních projektů, jako jsou např. nové průmyslové zóny nebo příchod velkých firem do městských oblastí, může mít výrazný dopad na rozvoj regionu. Ačkoli tyto investice přinášejí ekonomický růst a zvyšují zaměstnanost, jejich vliv na městskou infrastrukturu, kvalitu života a společenskou strukturu je komplexní.
24. 9. 2024