DOTAČNÍ ČMUCHAL: Výzva TRANSGov č. 1/2025 – Modernizace vozidel MHD
Díky této dotační výzvě lze pořídit nová vozidla s alternativními pohony (elektro, vodík, trolejbusy, tramvaje) jako náhradu za stávající MHD vozidla na fosilní paliva. Podpora může dosáhnout až 50 % způsobilých výdajů, přičemž celková alokace na tuto výzvu činí 7,3 miliardy Kč. Přispějte ke snižování emisí a zajistěte udržitelnou dopravní infrastrukturu pro budoucnost.

Komentář
Tato nová výzva TRANSGov č. 1/2025 – Modernizace vozidel MHD plynule navazuje na předchozí dotační výzvy zaměřené na obnovu městské hromadné dopravy v České republice. Dlouhodobě se tak pokračuje v trendu snižování emisí a zvyšování efektivity MHD, který byl podpořen již v uplynulých letech – například investicemi do nízkoemisních autobusů, elektrobusů či modernizace stávajících vozidel. Nová výzva staví na osvědčených postupech a zkušenostech z předchozích programů. Tím dále prohlubuje celkovou transformaci MHD, směřující k udržitelnému a ekologickému dopravnímu systému, který lépe odpovídá současným potřebám měst i očekáváním cestujících. Navíc realizace projektů podpořených v rámci této výzvy budou hrát klíčovou roli při plnění závazků ke snižování emisí do roku 2030, čímž přispívá k dosažení environmentálních cílů a posiluje konkurenceschopnost a udržitelnost dopravního sektoru.
Parametry úspěchu
- Včasné podání žádosti
Výzva může být předčasně ukončena, pokud dojde k vyčerpání alokovaných prostředků. Je proto nezbytné připravit projektovou dokumentaci a žádost
s dostatečným předstihem. - Celostátní konkurence
Projekty mohou být realizovány na území celé České republiky, což zvyšuje konkurenci mezi žadateli. Alokace ve výši 7,3 miliardy Kč se může zdát vysoká, ale vzhledem k celostátnímu dosahu výzvy nemusí být tak dostačující, jak se na první pohled jeví. - Optimální nastavení výpočtového nástroje
Je důležité správně vyčíslit způsobilé výdaje, úspory energie a snížení emisí skleníkových plynů, aby projekt splnil požadovaná kritéria a dosáhl maximální možné podpory. - Reálný harmonogram projektu
S ohledem na situaci na trhu (dostupnost dodavatelů, materiálů atd.) je nutné pečlivě plánovat jednotlivé fáze. Projekt musí být dokončen nejpozději do
3 let od vydání rozhodnutí. - Zajištění přístupu do portálu
Žadatel musí mít zřízen přístup do portálu zadosti.sfzp.cz, který slouží
k podávání žádostí a k dalším administrativním úkonům spojeným
s projektem.
Kontakt (další informace, dotazy)
David Brtna
brtna@AQE.cz
+420 731 640 428
Mohlo by vás zajímat: Pořízení šesti nízkopodlažních tramvají pro Most a Litvínov
Foto: DPMB
Mohlo by vás zajímat
Kontrola hospodaření v průběhu roku
Kontrola je jednou z nejdůležitějších činností pro zabezpečení plynulého a správného hospodaření územního samosprávného celku v rámci celého rozpočtového roku. Rozpočet musí splňovat mimo vyrovnanosti i další důležité zásady, a to reálnost, pravdivost a úplnost.
13. 2. 2021
Hazardní hry z pohledu změn v konsolidačním balíčku
Vláda seznámila veřejnost s konsolidačním balíčkem na tiskové konferenci 11. května 2023. Dokument odráží politickou realitu kompromisu pěti koaličních stran. Je bohužel vytvořen bez jakékoliv koncepce a šit „horkou jehlou“.
5. 6. 2023
Jak být AI ready? Praktický průvodce pro města a obce
V předchozích článcích jsme vám představili možnosti umělé inteligence pro města a obce a provedli vás právními aspekty jejího využívání. Nyní je čas na praktickou otázku: Jak se na využívání AI skutečně připravit?
10. 12. 2024
Integrovaný přístup k tvorbě projektového zásobníku města
Pro uvažování, jak pracovat se zásobníkem projektů města je vhodné si nejdřív odpovědět na otázku, kolik vlastně město tzv. "zásobníků projektů" má. Zjednodušená logika by předpokládala, že každé město (organizace) má zásobník projektů jeden. Nicméně z naší analýzy systému strategického řízení vyplynulo, že typické město má zásobníků projektů (záměrů) několik. A často velmi odlišných. Bez věcné i informační provazby. Mnohdy ani vedoucí představitelé samospráv nemají informace, co jejich město fakticky plánuje.
13. 2. 2021
