Vzdělávání na míru. Odhalte potřeby vašich zaměstnanců pomocí rychlé analýzy
Zorganizovat vzdělávání úředníků tak, aby bylo efektivní, splňovalo požadavky ministerstev a nebylo finančně náročné – to je nesnadný úkol personalistek a personalistů na úřadech.
Během dlouholeté praxe jsme si v AQE academy ověřili, že školení zaměstnanců se dělí do několika skupin:
- školení, která jsou povinná, ale úředníci se jich nechtějí účastnit, protože to je „pořád dokola totéž“;
- témata, která úředníci vítají, ale nejsou dostatečně zastoupena v nabídce, nebo je těžké najít vhodného lektora;
- školení, která jsou považována za příliš teoretická, bez konkrétního praktického využití pro každodenní práci (ale jsou cenově dostupná);
- školení, která jsou moderní a inovativní, ale není pro ně dostatek času nebo prostoru v pracovním rozvrhu úředníků;
- školení, která úředníci rádi navštěvují, protože přinášejí nové dovednosti a možnosti růstu, ale nejsou dostatečně zohledněna v dlouhodobých plánech rozvoje úřadu;
- školení, která jsou aktuální a reflektují nové změny legislativy, ale často jsou prezentována bez dostatečné interaktivity a zapojení účastníků.
Úředníci se často hlásí na různá školení podle svých preferencí a účastní se jich online nebo za nimi vyjíždí do větších měst. Tato školení jsou finančně nejnáročnější. Pro personalisty a vedení úřadů jsou ale méně organizačně náročná a pohodlná i za cenu vysokých nákladů. Zde většinou absentují plány vzdělávání zaměstnanců a dlouhodobé cíle rozvoje.
Pro úřad výhodnější variantou je pozvat si lektora na úřad a proškolit více zaměstnanců v místě výkonu práce. Zaměstnanci nemusí nikam jezdit, výdaje jsou násobně nižší. Může se však stát, že personalisté organizují téma, které neosloví dostatečný počet zaměstnanců. Školení se pak povinně doplňuje lidmi, kteří na školení nemají čas nebo v něm nevidí přínos. Tito zaměstnanci se nám pak často svěřují s pocity, že zaměstnavatel nevnímá jejich potřeby, dostatečně si jich neváží, maří jejich čas zbytečnostmi.
Z toho důvodu nabízíme personálním oddělením pomoc v podobě analýzy vzdělávacích potřeb. Pod tímto názvem se skrývá jednoduchý online dotazník, který personalisté rozešlou mezi všechny zaměstnance úřadu. Dotazník se následně vyhodnotí a úřad získá cenná data o vzdělávacích potřebách svých zaměstnanců.
Více se dočtete v naší případové studii Analýza vzdělávacích potřeb – rychlá cesta k cenným informacím.
Irena Kratochvílová
Mohlo by vás zajímat
Pět faktorů pro řízení změny
Implementace strategie je vždy velkou výzvou. V naprosté většině případů strategické dokumenty nenaplní stanovené cíle (ve více jak 85 % případů). Nejen města a obce mají tendenci spíše investovat svou omezenou kapacitu a pozornost do témat, které občané vidí a cítí napřímo, než se zabývat dlouhodobými strategickými cíli.
22. 3. 2023
DOTAČNÍ ČMUCHAL: Výzva OPŽP – Protipovodňová opatření, výzva 87
V rámci Operačního programu Životní prostředí mohou obce, kraje a jejich svazky žádat o podporu projektů zaměřených na protipovodňovou prevenci.
27. 8. 2025
MUNICIPAL SENTIMENT DATA Platform
Projekt se zaměřuje na vyvinutí webové aplikace pro municipality, s jejíž pomocí bude vizuálně atraktivním a interaktivním způsobem možné prezentovat rozvojové plány obcí, nejen pro širokou veřejnost, ale i své občany.
8. 7. 2020
Ideální pro všechny typy eventů. Jeden prostor, desítky variant
Jak vybrat ideální prostor pro firemní školení nebo workshop, aby splňoval i ty nejvyšší požadavky a zároveň nezruinoval firemní budget? Máme pro vás 5 osvědčených tipů, jak najít místo, které vaši akci posune na novou úroveň.
29. 9. 2025
