Naše role
K zakázce jsme přistoupili zodpovědně a strategicky. Zakázka se skládala z následujících aktivit:
- Definice požadavků na pozici
- Zpracování inzerátu a jeho zveřejnění
- Sběr CV a monitorování náborového procesu
- Realizace 1. kola VŘ včetně vyhodnocení
- Realziace 2. kola VŘ assessment centrum
- Vyhodnocení VŘ
Ve spolupráci s týmem MěÚ Slavkov u Brna složeného ze starosty, místostarostky, tiskové mluvčí a radní, tajemníka a stávající ředitelky zámku Slavkov-Austerlitz jsme definovali konkrétní požadavky na pozici, náplň práce a nabídku. V úvahu jsme vzali specifické manažerské dovednosti, na které má tato pozice zvláštní nároky. Důležitým byl požadavek na porozumění financování příspěvkové organizace a práci s rozpočtem.
Inzerát byl zpracován na základě právě vytyčených stěžejních kompetencí budoucího manažera zámku. Byl sestaven dle moderních trendů, aby se odlišil od ostatních klasických inzerátů a nabídnul kreativním a tvůrčím manažerům možnost se zúčastnit výjimečného výběrového řízení. Nedílnou součástí byl požadavek na CV, motivační dopis a stručnou definici rozvoje zámku Slavkov-Austerlitz. Inzerát byl zveřejněn na kariérních platformách, webovkách města, sociálních sítích a dalších komunikačních kanálech města a zámku s konkrétním termínem ukončení výběrového řízení.
CV byla sbírána postupně, monitorovali jsme kompetence uchazečů uvedené v CV, strukturu a obsah motivačního dopisu včetně příloh. Při prvním posouzení byli eliminováni uchazeči, kteří neodpovídali svými zkušenostmi a znalostmi požadavkům. Vybraných 14 účastníků jsme pozvali k osobnímu pohovoru, na nějž jsme se důkladně připravili prostřednictvím analýzy CV a příloh. Ke každému účastníkovi byla sestavena baterie otázek a úkolů, jež byla součástí 1. kola ústního pohovoru. Otázky se nikdy neopakovaly, byly jedinečné a přímo zaměřené na informace poskytnuté od uchazeče.
Ukázka baterie otázek k ústnímu pohovoru 1. kola VŘ:
- Setkal jste se ve své praxi s projektem, který neměl vhodně nastavená rizika? Jak Vy osobně řídíte rizika v projektech?
- Jaké konkrétní nové akce jste realizoval na hradě xy (byl jste event manager) a jsou některé z nich stále aktivní?
- Proč chcete pracovat jako ředitel/ka zámku Slavkov-Austerlitz?
- Píšete, že Vaše silná stránka je vést a motivovat kolektiv. Jaká forma motivace se Vám ve Vaší praxi nejlépe osvědčila?
- Psala jste práci na modernizaci vytápění zámku. Definujte možnosti úspor energií na zámku. Myslíte, že je vhodné využít dotační programy z EU při realizaci energetických úspor pro zámek?
Ústní pohovor proběhnul v krásném zázemí MěÚ Slavkov u Brna v reprezentativních prostorách kanceláře starosty s přímým výhledem na zámek. Všichni uchazeči měli možnost prezentovat to nejlepší ze svých znalostí a dovedností. Pod profesionálním vedením AQE personalistky neměl realizační tým ze Slavkova žádné starosti s přípravou, tiskem, vyhodnocováním CV a podrobným studováním podkladů. Byla nám svěřena naprostá důvěra ve výběru vhodných účastníků do 2. kola osobního pohovoru.
Vybrali jsme 3 vhodné kandidáty a rozeslali pozvánky na 2. kolo, které se konalo prostřednictvím realizace tzv. assessment centra. Tato forma výběru zaměstnanců nám pomohla nahlédnout do každodenního života ředitele/ky zámku a uchazeči si zkusili řešit běžné záležitosti:
- Prezentace – v časovém rozsahu 10 minut. Osobní prezentace analýzy dopadů na organizaci zámek Slavkov-Austerlitz po otevření napoleonské expozice (úkol s domácí přípravou) před porotou.
- Test – projektové řízení, logické myšlení a manažerské dovednosti (25 písemných otázek na výběr z 3–5 možností odpovědí, přiřazování možností, logické úkoly).
- Modelová situace – příprava personálních kapacit a rozpočtu na eventovou akci a diskuze před porotou.
- Skupinový úkol – účastníci společně připravovali harmonogram dne na zámku dle zadaných požadavků a reagovali na změny zadání úkolů, poté prezentovali společně před porotou.
- Individuální úkol – pracovní pohovor s podřízenou, která nedodržuje pracovní podmínky. Hraná modelová situace.