Naše role
V první fázi byly formou online diskuzí realizovány dvě veřejná setkání s občany. Výstupy sloužily jako podklad pro formulaci výzkumného problému a definování cílů navazujícího dotazníkového šetření.
Pro získání reprezentativního vzorku obyvatel byla zvolena kombinace elektronického a tištěného dotazníku. Prezentace záměru šetření proběhla v místním tisku, na sociálních sítích a přímou aktivizací cílových segment. Po dobu trvání sběru pak probíhala na webových stránkách a facebookových profilech města průběžná informační kampaň. I díky tomu se podařilo oslovit 838 dospělých obyvatel města (9 % všech). To, že občané podobné možnosti rádi využili, potvrzují získané stovky osobních podnětů i připomínek.
Důležité pro naši práci je podobné metody doplnit kvalitativními formami výzkumu, které detailněji pomohou získané výsledky interpretovat. Zde byly zvoleny fokusní skupiny tvořené místními stakeholdery. Prostřednictví kulatých stolů jsme facilitovali celkem 7 tématicky orientovaných týmů. Podněty a názor obyvatel se tímto způsobem povedlo transformovat v konkrétní strategické projekty, na kterých město může pracovat souběžně s dalšími fázemi tvorby strategického dokumentu.
Doplňkově byl realizován výzkum mezi žáky a studenty. Pohled nové generace je pro formulaci nové strategie města vždy velmi důležitý. Jsou to právě děti a žáci, kteří mohou svým pohledem přinést nové poznatky a očekávání.
Díky přímému oslovění prostřednictvým škol se podařilo získat názor 348 dětí a žáků.