Naše role
V rámci zpracování jsme zvolili netradiční přístup, zejména v analytické části. Parametry a rámec analýz jsme si s ohledem na relevantnost potřeb identifikovali společně s městem na pracovních skupinách a následně byly dílčí výstupy ověřovány v rámci výzkumu či dalších analýzách.
Vybrané otázky, na které jsem hledali odpovědi:
- Žáci - Jak vidí žáci svoji školu, své učitele? Co je na studiu baví a co naopak jim vadí?
- Rodiče - V čem mohou být přínosní a jak bychom měli využít jejich potenciál?
- Zaměstnanci - Známe pohled zaměstnanců? Jsou spokojeni? Jak jim můžeme pomoci?
- Trendy - Pracujeme s okolními trendy? Známe je? Jsme otevřeni novým věcem?
- Strategie - Plánujeme a rozvíjíme se souladu s okolními či nadřazenými strategiemi?
- Atraktivita města - Prosperují Pardubice? Žije město? Jsou demografické predikce správné?
- Kapacity zařízení - S ohledem na vývoj města, jsou kapacity zařízení vyhovující nebo ne?
- Aktivity škol - Co vše pro děti děláme? Jsou aktivity nabízeny napříč zařízeními?
- Marketing a PR - Jak moc může marketing a PR ovlivnit naši pozici? Věnujeme tomu pozornost?
- Financování - Dáváme do rozvoje zařízení dostatek zdrojů? Známe výdaje jiných měst?
![](/upload/images/Pardubice/postup.jpg)
Přestože jsme pracovali na Strategii školství, bez uvažování širšího kontextu by výstup nesplnil zadání.
![](/upload/images/Pardubice/migrace.jpg)
Výchozím bodem Strategie bylo definování nové VIZE, které měla být ambiciozní a reagovat na dynamiku rozvoje celého města.
![](/upload/images/Pardubice/vize2.jpg)
Při formulování cílů jsme vycházeli z intenzivního výzkumu mezi více jak 9.000 respondetny, výstupy mimo celkové Strategii byly zpracovány pro všechny jednotlivé školy i školská zařízení.
Samotná návrhová část byla vytvořena participativní metodou se zapojením desítek osob, bez kterých by nebylo možno koncipovat Opatření v celé své šíři.
![](/upload/images/Pardubice/Bez_nazvu_5.jpg)
Velká pozornost byla věnována implementační části. Strategie musí být živoucím dokumentem, jinak se její smysl ztrácí.
![](/upload/images/Pardubice/Bez_nazvu_6.jpg)