Kavárna Bílá Vrána

14. 12. 2017

Cíl našeho interního projektu byl jednoduchý. Prostě si otevřít kavárnu. Skvělou, krásnou. Místo kde bude příjemné jak pracovat, tak jen tak volně trávit čas.

Anotace

Máme rádi dobrou kávu. Zároveň nás baví práce. Věříme v networking, proto jsme viděli příležitost spojit kávu s prací.

Cíl projektu

Zadání bylo jasné. Vytvořit jedinečné místo, nehledět jen byznys. Podpořit komunitu lidí mající stejné hobby jako my.

Naše role

Vybudovat kavárnu zní jednoduše. Jenže my o kavárně nic nevíme… dokonce jsme si ji nazvali Kavrána ?‍♂️.

Zvolili jsme 4P marketingový mix:

  1. Product – káva
  2. Place – někde na dobré místě
  3. Price – spíše nízké ceny
  4. Promotion – marketing postavený na sdílení zážitků

Trochu problém byl s místem, Brno je sice velké jak Brno, ale místa dost málo. Nakonec jsme koupili rohový dům na náměstí, zbourali jsme ho. Jenže stále bylo málo místa. V rámci tréninku vyjednávání jsme oslovili souseda, zda-li by se neodstěhoval. Pak jsme zbourali i jeho domek. 

Kavárnu jsme postavili za 12 měsíců. A to včetně zboření dvou původních domků – trénink projektového řízení.

Citace

„Trochu jsme podcenili náš gastro výcvik. Předpokládal jsem, že dobrá káva není nic složitého. Zmýlil jsem se. Chvíli nám trvalo, než jsem našli správný personál, naučili se gastro postupy, zavedli super nejlepší EET (díky za to) a stabilizovali provoz. Nemáme žádnou slavnou úspěšnou kavárnu, neděláme marketing. Přesto i přes COVID-19 krizi, na rozdíl od řady veleúspěšných provozů, budeme schopni bez větších problémů krizi přečkat. Finanční řízení jsme trénovali totiž dobře.

Jan Havránek
AQE advisors

Závěr

Až někdy přijede do Brna, stavte se u nás. Práce nás baví nejen v kanceláři, ale i za barem. Jsme tým, neděláme rozdíly mezi baristou či poradcem.




Mohlo by vás zajímat