Naše role
Naše společnost má bohaté zkušenosti s průzkumy mezi občany města, kterých realizuje několik desítek ročně.
Hlavním úkolem bylo zaujmout obyvatele a oslovit je s probíhajícím šetřením. Cílovou skupinu tvořili obyvatelé, kteří v Olomouci trvale bydlí a ti, kteří zde bydlí po většinu roku. Tímto rozdělením jsme cílili na studenty středních a vysokých škol a na mladé rodiny, kteří ve městě tráví podstatnou část roku.
Samotné dotazování probíhalo formou osobního rozhovoru s tazatelem. Tento typ sběru dat jsme prováděli v delším časovém období, protože průzkum probíhal ve všech 26 částech města. Z každé části města jsme chtěli získat reprezentativní názory obyvatel na život ve městě, včetně námětů ke zlepšení kvality života v dané části. Obyvatele starší 60 let jsme cíleně oslovovali na akcích pořádaných městem. Na všech desítkách vytvořených míst určených ke sběru dat byl přítomen tazatel, a co je důležité, jako poděkování jsme každému zájemci o průzkum rozdali drobné pozornosti. Respondenti obdrželi poukázku na občerstvení v místních podnicích, děti pak pak dostaly sladkosti a hračky.
Současně probíhalo po celou dobu sběru dat i on-line dotazování, do kterého se zapojilo 501 respondentů. Vyplnění dotazníku bylo umožněno pouze z jednoho zařízení, aby se zamezilo vícenásobnému vyplnění od jedné osoby.
Na medializaci průzkumu jsme spolupracovali s vybranými zástupci města. Propagace probíhala v regionálních novinách, v televizi, na facebooku a na webových stránkách města.
Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány do brožury, která prezentovala výstupy průzkumu v moderní formě, protože bylo důležité výsledky průzkumu představit obyvatelům ve srozumitelné podobě.