Naše role
Naši supervizoři zajišťovali zavedení supervize jako standardního nástroje dlouhodobé podpory do organizací kraje. Supervize byla zaměřena zejména na vedoucí pracovníky jednotlivých organizací, sekundárně jsme pozornost věnovali jednotlivým týmu a jejich problémům vzniklých ze způsobu vedení organizace/týmu.
Každý z vedoucích pracovníků měl jiné znalosti, zkušenosti či dovednosti, proto nešlo vytvořit jednotný scénář supervizí. Ke každé organizaci i ke každému vedoucímu pracovníkovi proto bylo nutné přistoupit zcela individuálně.
Prostřednictvím cílených rozhovorů, facilitovaných setkání, opakování konfliktních situací jsme společně se zaměstnanci debatovali nad možnostmi zlepšení výkonu manažerských rolí. Velká pozornost se věnovala i práci s věžnými pracovníky v týmu, a to zejména ve vysvětlování role vedoucích, jejich postojů, pohledů a dilemat.
Základní rámec práce v každé organizaci byl následující:
- úvodní setkání se všemi zaměstnanci a vysvětlení cíle naší práce
- určení organizačních jednotek, ve kterých bude probíhat supervize
- vytvoření plánu supervize a sladění časového harmonogramu s možnostmi týmů
- individuální konzultace s vedoucím pracovníkem
- supervizní setkání s pracovním týmem (většinou bez účasti vedoucího pracovníka)
- zpracování návrhu na zlepšení/řešení vybraných témat
- společná supervizní setkání a diskuse nad budoucím postupem